Lifestyle 10 doneert namens klanten aan goede doelen en maatschappelijke organisaties 

171
Foto: Alex van Dijk, Eigenaar Lifestyle 10

HOEKSCHE WAARD – Lifestyle 10 vindt maatschappelijk verantwoord ondernemen en goede doelen belangrijk en is daarom met een nieuw initiatief gestart. Het Oud-Beijerlandse bedrijf, gespecialiseerd in natuurlijke supplementen en voeding, doneert elk kwartaal namens klanten een bedrag aan goede doelen en maatschappelijke organisaties. De eerste gift is al gedaan aan Voedselbank Hoeksche Waard. 

Lifestyle 10 is meer dan een koude webshop. De onderneming van Oud-Beijerlander Alex van Dijk (33) heeft de MVO-filosofie (maatschappelijk verantwoord ondernemen) dat klanten die bij Lifestyle 10 in een gezonde levensstijl investeren, indirect ook een bijdrage leveren aan de samenleving. Elk kwartaal gaat namelijk één tot tien procent van de opbrengst uit de online verkopen van het bedrijf naar een goed doel of maatschappelijke organisatie. 

Voedselbank Hoeksche Waard ontving vorige maand de eerste schenking van het begin 2020 gestarte bedrijf. De vrijwilligers van deze organisatie bestrijden voedselverspilling en zetten zich in om voedselhulp te bieden aan de armste mensen. Lifestyle 10 gunt iedereen voldoende voedsel en wil graag bijdragen aan een beter milieu. Het bedrijf heeft zich daarom als partner aangemeld om de lokale stichting te steunen. Als onderdeel van deze bijdrage rijdt de koelwagen van de voedselbank een jaar met het logo van Lifestyle 10 op de zijkant.

Grote impact 

Het doneren aan een maatschappelijke organisatie als de voedselbank is een van de voorbeelden dat Lifestyle 10 meer is dan een online winkel die producten verkoopt en klanten daarna succes wenst. Met zijn unieke supplementen en superfoods wil Van Dijk dat mensen zich gezonder, fitter en energieker voelen en dus beter in hun vel zitten. Door op sociale media kookprogramma’s en acties als een 21 Dagen Challenge te organiseren, laat hij klanten met elkaar de grote impact van kleine veranderingen in hun levensstijl ervaren. 

Ontwikkeling 

Zijn online winkel is nu vijf maanden in de lucht. Mede door de corona-uitbraak was dit een uitdagende periode. Toch wist Van Dijk de boodschap van zijn jonge onderneming sterk neer te zetten: mensen aan een gezonde levensstijl helpen, zodat zij zich elke dag een tien voelen. Het ontwikkelen van een eigen MVO-filosofie tekent de groeiende ontwikkeling van Lifestyle 10. Van Dijk is trots dat zijn bedrijf deze stap kan zetten en daardoor maatschappelijk een bijdrage kan leveren. 

Bezoek voor meer info www.lifestyle10.nl


Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.