’s-Gravendeel – Burgemeester Witte heeft donderdagavond een oproep gedaan aan inwoners om de rust te bewaren na de onrust die is ontstaan in ’s-Gravendeel na een incident dat afgelopen weekend plaatsvond.
Volgens de gemeente wordt de situatie nauwlettend gevolgd en is er intensief contact met partners, waaronder de politie. Samen worden maatregelen genomen om de openbare orde en veiligheid te waarborgen. Daarnaast probeert de gemeente in gesprek te gaan met betrokken inwoners.
Burgemeester Witte benadrukt dat geweld nooit de oplossing is.
“Ruzie oplossen met geweld leidt alleen maar tot meer geweld. Ik roep dan ook iedereen op om de rust te bewaren en ook de juiste instanties te informeren als er zaken spelen.”
De burgemeester wijst er ook op dat demonstreren en het uiten van een mening een belangrijk democratisch recht is, maar doet daarbij een duidelijke oproep.
“Daarnaast is het een belangrijk recht in onze democratie om je mening te uiten en te demonstreren. Ik reken erop dat onze inwoners dat op een vreedzame manier doen.”
De gemeente laat weten de ontwikkelingen in ’s-Gravendeel nauwgezet te blijven volgen en waar nodig samen met de politie en andere partners in te grijpen om de veiligheid te waarborgen.
Hoeksch Nieuws volgt de ontwikkelingen en houdt u op de hoogte zodra er meer informatie beschikbaar is.
Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.





























