RAD Hoeksche Waard steekt Afvalvrije Scholenproject in een nieuw jasje

Redactie Hoeksch Nieuws
2 Min Read

HOEKSCHE WAARD – RAD Hoeksche Waard heeft in samenwerking met Professor Lamoraal een nieuw educatieprogramma ontwikkeld voor de Afvalvrije School.

Met dit educatieproject wil de RAD alle basisscholen in de Hoeksche Waard de mogelijkheid bieden om een afvalvrije school te worden. Basisscholen Het Anker in Heinenoord, de Zevensprong in Oud-Beijerland en de School met de Bijbel in Nieuw-Beijerland zijn zelfs al gestart met het project.

Professor Lamoraal pakt de handschoen op!
Hij wil kinderen bewust maken van hun eigen aandeel bij het afval in de school en milieuvervuiling in het algemeen. Professor Lamoraal wil de leerlingen prikkelen om anders met afval om te gaan!

De deelnemende scholen krijgen kosteloos en op verschillende momenten activiteiten aangeboden. Daarbij worden de kinderen meerdere keren betrokken bij het afvalvrij houden van de school. Bijvoorbeeld door een aantal leerlingen aan te wijzen als zgn. ‘afvalredders’ met als gevolg dat het onderwerp blijft leven.

Even iets meer over Professor Lamoraal
Professor Lamoraal is een markant figuur die altijd op onderzoek uit is. Hij verwondert zich over de meest uiteenlopende onderwerpen en vertelt zijn verhaal vanuit zijn laboratoriumkast. Met een videoles voor in de klas worden onderwerpen uitgediept en zoals altijd is er een creatieve verwerkingsopdracht. Voor de leerkracht is er een uitgebreide lesbrief.

Op dit moment is Professor Lamoraal erg bevlogen om oplossingen te bedenken om de overvloed aan afval en zwerfafval tegen te gaan. Hij neemt de jeugd hier graag in mee!

Meer informatie over het afvalvrije scholenproject is te vinden op www.afvalredders.nl Of neem contact op met de RAD via 0186 57 25 86


Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.








Deel dit artikel
De redactie van Hoeksch Nieuws verzorgt dagelijks het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard.
error: Deze inhoud is beveiligd tegen kopiëren