Voor de korte randweg (fase 1) gebruikt de Gemeente Hoeksche Waard de bestaande Botweg, 4e Moerweg en Kreupeleweg. Langs deze wegen wil de gemeente een vrijliggend fietspad aanleggen. De Oud-Cromstrijensedijk in oostelijk richting wordt aangesloten met een bypass. In westelijke richting wordt deze niet aangesloten op de korte randweg. Aan de zuidkant van Klaaswaal wordt een nieuwe verbindingsweg aangelegd die met een rotonde aansluit op de Rijksstraatweg en een verbinding heeft naar het bedrijventerrein van Klaaswaal.
Ruimtegebruik in beeld voor fase 2
Naast het ontwerp van de korte randweg brachten wij het ruimtegebruik in beeld van een mogelijk toekomstige verlengde randweg 80 km/uur. De verbindingsweg aan de zuidkant van Klaaswaal wordt met een rotonde op de randweg aangesloten. De randweg wordt verdiept aangebracht bij de kruising met de Boomdijk en bij de aansluiting op de Energieweg is rekening gehouden met een rotonde.
Opstellen wijziging Omgevingsplan Hoeksche Waard
Om de korte randweg 60 km/uur planologisch mogelijk te maken, stelt de gemeente een wijziging van het omgevingsplan op. Hier gaan ze de komende tijd mee aan de slag. Deze leggen ze ter inzage in het laatste kwartaal van 2025.
Na de zomervakantie organiseert de gemeente een inloopavond. Tijdens deze inloopavond laten ze u het voorlopig ontwerp zien van fase 1 en hoe het tracé van fase 2 loopt. Meer informatie vindt u op de pagina Randweg Klaaswaal.
Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.


