De 6 Servicepunten van de gemeente Hoeksche Waard gingen deze week voor het eerst open

559
Paul Boogaard in gesprek met medewerker servicepunt in het dorpshuis Streona in Strijen - Foto Gemeente Hoeksche Waard

HOEKSCHE WAARD – De 6 servicepunten van gemeente Hoeksche Waard gingen deze week voor het eerst open. Hoewel de dienstverlening vanuit een aantal servicepunten redelijk goed verliep, hadden sommige servicepunten nog wat – vaak technische – opstartproblemen. Maar de medewerkers van de servicepunten konden de meeste  klanten helpen, ook als ze geen afspraak hadden. Wethouder Paul Boogaard (Dienstverlening) ging bij een aantal servicepunten langs om een kijkje te nemen.

Na een intensieve voorbereidingsperiode gingen de 6 servicepunten deze week open. Op dinsdag 8 januari gingen voor het eerst de nieuwe servicepunten in Streona (Strijen), De Buitensluis (Numansdorp) en Heemzicht (Piershil) open. De servicepunten in ’t Weegje (’s-Gravendeel) en het voormalig gemeentehuis in Maasdam hadden op woensdag 9 januari hun vuurdoop. Het servicepunt in het voormalig gemeentehuis in Oud-Beijerland ging al op 3 januari open.

“Achter de schermen is de afgelopen maanden keihard gewerkt om de dienstverlening op orde te hebben”, aldus wethouder Paul Boogaard. “Ook was het spannend of alle servicepunten op tijd klaar waren. Maar het is gelukt. Helaas werkte niet alles even soepel en moesten inwoners bij sommige servicepunten lang wachten. Maar ik hoop dat inwoners hier begrip voor hebben. Alle tips die wij de komende tijd ontvangen, nemen we mee en waar mogelijk gaan we daar gelijk mee aan de slag.”

Top en flop

Naast het gemopper en commentaar kregen we van inwoners ook complimenten. Zo vond men het servicepunt in Heemzicht “klein maar mooi en verzorgd” en werd men “goed geholpen”. In ’t Weegje vond een men het “wat rommelig door de opstartproblemen” maar werd men “vriendelijk geholpen”.  De tips die we kregen hadden vooral te maken met de lange wachttijd, bewegwijzering en privacy.

Maak een afspraak

Inwoners zijn van harte welkom bij elk servicepunt, ongeacht de woonplaats. Omdat we willen aansluiten bij de behoefte van onze inwoners kan het zijn dat de openingstijden de komende maanden wijzigen. Op onze website vermelden we altijd de actuele openingstijden.

Wilt u een van onze servicepunten bezoeken? Maak dan vooraf een afspraak. Een afspraak maken kan online of telefonisch. Wij zorgen er dan voor dat de juiste specialist aanwezig is. Ondanks alle uitdagingen die wij in deze opstartfase tegenkomen, proberen wij u dan zo snel en goed mogelijk te helpen.


Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.